Vezetői tréningeken gyakran felmerülő probléma a vezetői bizalom hiánya, a túlzott kontroll és a delegálás nehézsége. Ezek gyengítik a vezető hitelességét, és ezáltal a munkavállalók elkötelezettségét.
A beosztottak lojalitását erősíti az, hogyha a vezetőik hagyják képességeik kibontakoztatását, engedik, hogy saját kidolgozott megoldási stratégiáik legyenek, tapasztalataikra, szakértelmükre bízzák vezetőként a feladatok végrehajtását. Azonban ha a vezető folyamatosan árgus szemekkel felügyeli beosztottjainak munkavégzését, belefolyik az operatív feladatokba, és ő hozza meg a legapróbb döntéseket is, azzal azt üzeni munkatársainak, hogy nem bízik bennük, a képességeikben, tapasztalataikban. Kiskorúsítja őket, állandó fullasztó jelenléte elszívja a levegőt kollégái elől. Ennek a vezetői magatartásnak általában az az oka, hogy a vezető retteg a hibáktól, ami saját belső bizonytalanságából és a kudarctól való félelméből ered. Emellett nem egy esetben ezt a vezetői hozzáállást a vállalat kultúrája is támogatja azzal, hogy nem tűri a hibát, csak a tökéletes megoldásokat fogadja el, és ezt is kommunikálja. Tehát a bizalomhiány fentről lefelé történő tovagyűrűző hatása rögzíti a hibás gyakorlatot. Szervezeti probléma.
A mikromenedzsment azonban súlyos károkat okoz a vállaltnak hosszú távon, mivel a bizalom hiánya demotiválja a beosztottakat, és végső esetben megnöveli a fluktuáció mértékét. Értékes szakembereket veszíthet így el a cég, a túlkontrolláló vezető számára pedig hatalmas energiaveszteség, és kiégéshez vezethet.