Konfliktuskezelés tréning

A konfliktuskezelés tréning célja:

A konfliktushelyzetek felismerése, a konfliktusok természetének, fajtáinak megismerése, a kezelhetőség eszközeinek elsajátítása, mások konfliktusainak kezelése, a kellő beavatkozási pont meghatározásával.

A tréning időtartama: 2 nap

A tréning témái:

  • A konfliktus fogalma, működésének modellje (a konfliktusok körbejárása)
  • Konfliktustünetek (jelentés és felismerésük)
  • A konfliktusok fajtái/típusai (megelőzés, megoldás, v. kezelés lehetőségei az egyes típusoknál)
  • Egyéni konfliktuskezelési stratégiák és felismerésük (saját domináns stratégiák feltérképezése)
  • Az egyes stratégiák alkalmazása (helyzetre illesztés, előnyök és hátrányok, a stílusokhoz tartozó jellemző kommunikációs jegyek)
  • A saját stratégiák és személyiségtípusok összekapcsolódása
  • A konfliktusok kiterjedésének fokozatai (Glasl modell) – a vezetői beavatkozás szükségessége, és lehetőségei az egyes szakaszokban – megfeleltetés saját konfliktus tapasztalatokkal
  • A konfliktusok előnyei-lehetőségei
  • Az asszertív viselkedés jellemzői
  • A munkahelyi zaklatás (mobbing) tünetei és következményei – a vezetői felelősség, beavatkozás szükségessége

 

konfliktuskezeles trening openout

Kivel dolgoztunk már együtt?